Utrzymuj płynną pracę silnika samochodu przy odrobinie środków zapobiegawczych.

Dostrajanie silnika nie jest już tak powszechne, jak kiedyś, ale nie jest stracone w czasie. Podczas gdy dzisiejsze samochody są obciążone wszelkiego rodzaju czujnikami i wysoce regulowanymi ECU, nadal chcesz iść do przodu i od czasu do czasu przeprowadzać tuning. Przynajmniej jest to sposób na związanie się z samochodem, wprowadzenie Cię pod maskę i lepsze zrozumienie, jak wszystko działa harmonijnie, aby zapewnić ruch.

Dostrajanie może być również kluczową formą konserwacji zapobiegawczej, która pomaga w radzeniu sobie z katastrofami i zapobieganiu kosztownym naprawom, a nawet może pomóc w rozwiązaniu problemów, których   nie jest w stanie wykryć pokładowy system diagnostyczny . Jeśli nie pracujesz z układem OBD, zdecydowanie musisz religijnie przeprowadzać tuning, ponieważ powie Ci to wiele o aktualnym stanie pracy silnika. 

Czym więc do cholery jest tuning silnika? W rzeczywistości jest to jedna z tych rzeczy, które mogą oznaczać różne rzeczy w różnych sytuacjach. Jesteśmy tutaj, aby porozmawiać o tym, czym dokładnie jest tuning i co chcesz wiedzieć przed nurkowaniem. 

Co to jest tuning silnika?

Dostrajanie silnika to zasadniczo proces odświeżania silnika samochodu, polegający po prostu na przejrzeniu kilku kluczowych obszarów, aby upewnić się, że wszystko jest czyste i sprawne. Mówimy, że oznacza to różne rzeczy w różnych sytuacjach, ponieważ dokładne kroki wymagane dla jednego silnika mogą bardzo różnić się od drugiego. 

Załóżmy na przykład, że masz dwa identyczne silniki. Jeden bez problemów z warunkami jazdy, stosunkowo niski przebieg i był dobrze utrzymany. Druga jest dokładnie odwrotna i ma duże przebiegi, przerwy w zapłonie, wycieki i wykazuje oznaki poważnego zaniedbania. Proces dostrajania silnika o niskim przebiegu będzie znacznie prostszy niż w przypadku nadużywanego silnika. 

Jak działa tuning silnika?

Jeśli silnik jest w stosunkowo dobrym stanie, tuning tak naprawdę składa się tylko z kilku podstawowych kroków. Najpierw będziesz chciał sprawdzić poziomy płynów, ich stan i w   razie potrzeby dokonać wymiany oleju . Będziesz także chciał sprawdzić pasek serpentynowy i węże pod kątem oznak starzenia (tj. pęknięć lub uszkodzeń) i wymienić je, jeśli to konieczne – coś, czego możesz się spodziewać po zaniedbanym silniku. Oczywiście potrzebny jest świeży komplet świec zapłonowych i dokładna kontrola układu zapłonowego, a także czyszczenie głównych elementów doprowadzających paliwo i powietrze. 

W przypadku, gdy silnik ma znane problemy, które powodują trudne warunki pracy, najpierw zechcesz na nie wskoczyć. Coś w rodzaju przerwy w zapłonie może być powiązane ze złą wtyczką, którą i tak wymieniasz, ale upewnij się, że uszkodzona cewka lub przewód wtykowy nie pozostały na miejscu, ponieważ może to pozwolić na daremne wysiłki. To samo dotyczy wszelkich wycieków płynu, podciśnienia, uszczelki głowicy lub kolektora, które mogą powodować ból serca.

Dokładne kroki wymagane do tuningu mogą się znacznie różnić w zależności od wieku pojazdu. Na przykład w nowoczesnych silnikach stosuje się pakiety cewek, podczas gdy starsze silniki mają rozdzielacz z przewodami wtykowymi, co oznacza, że ​​klasyczny może wymagać nowej pokrywy, wirnika i przewodów wtykowych, podczas gdy nowy dzieciak na bloku potrzebuje tylko świeżych cewek. Co więcej, proces czyszczenia gaźnika, punktów zapłonu – jeśli są obecne – znacznie różni się od czyszczenia czujnika masowego przepływu powietrza, czujnika tlenu i korpusu przepustnicy. Chodzi o to, że będziesz chciał pamiętać o tych podstawowych punktach i zbadać swój dokładny silnik, aby dowiedzieć się, jakie kroki są konieczne.

Powiem, że niezależnie od silnika, chcesz poświęcić trochę czasu na sprawdzenie każdej świecy zapłonowej podczas wyjmowania jej z silnika. Nauczenie się, jak je czytać, daje najlepszy wgląd w ogólny stan pracy silnika, czy trzeba wprowadzić zmiany lub czy należy rozwiązać jakiekolwiek poważne problemy. W tej notatce powinieneś również upewnić się, że nowe wtyczki, które instalujesz, są  prawidłowo oddzielone , ponieważ wpłynie to bezpośrednio na wydajność silnika. 

Jaka jest różnica między tuningiem a tuningiem silnika? 

Dostrajanie silnika i dostrajanie silnika to dwie bardzo różne rzeczy, ale często idą ze sobą w parze. Jak wiemy, tuning to proces odświeżania kluczowych elementów silnika, aby upewnić się, że wszystko działa. Dostrajanie silnika polega na dostrajaniu pewnych zmiennych w celu zwiększenia wydajności. 

Strojenie silnika polega przede wszystkim na zmianie czasu  zapłonu i krzywych  paliwa, co jest zwykle obsługiwane przez programistów komputerowych lub chipy wydajności w nowoczesnych pojazdach. Chociaż proces ten jest zawsze gwarantowany, gdy montowane są części zamienne, nawet najmniejsze zmiany mogą dramatycznie wpłynąć na charakterystykę pracy silnika. Dlatego zwykle robi się to w każdym rodzaju aplikacji wydajnościowej, niezależnie od dokładnych specyfikacji.

Mówię, że idzie to w parze z tuningiem, ponieważ niektóre procedury tuningowe odnoszą duże korzyści z kroków, które wykonujemy podczas tuningu silnika. Na przykład wybranie silnika, aby działał najlepiej z innym kolektorem dolotowym, korpusem przepustnicy, podkręconymi elementami zapłonu lub  nową turbosprężarką  , będzie przebiegał płynniej ze świeżym olejem, świecami i filtrami niż z brudnymi/wadliwymi elementami, które mogą zepsuć linia bazowa. Co więcej, te modyfikacje mogą nawet gwarantować użycie komponentów z rynku wtórnego i różnych zmiennych, takich jak szersze lub węższe odstępy między wtykami. 

Innymi słowy, jedna ręka myje drugą, ponieważ tuning musi być wykonany na świeżym silniku, a po drodze można zainstalować wiele nowych, czystych części. 

Czy konieczny jest tuning silnika? 

Rutynowe regulacje są konieczne, jeśli zamierzasz zachować wydajność silnika. Jednak nie zawsze musisz je wykonywać, chyba że minęło trochę czasu, odkąd to zrobiłeś. Na przykład, awaria zestawu cewek zaledwie kilkaset mil po ostatnim tuningu wymaga jedynie wymiany jednego wadliwego komponentu i nie przechodzenia przez cały system. W tym przypadku niczego nie zaszkodzi, ale nie jest to konieczne. 

Cała idea tuningu polega na ochronie lub przywróceniu osiągów silnika. Zmieniasz lub czyścisz omówione przez nas części, aby zapewnić, że silnik ma najlepsze narzędzia do pracy w celu zapewnienia ruchu. Upewnienie się, że układ dolotowy jest czysty, zapłon jest gorący i nic nie utrudnia przepływu powietrza i paliwa przez cykl silnika, jest kluczem do uzyskania maksymalnych osiągów i wydajności silnika. 

Chodzi o to, że nie musisz czekać, aż pojawią się problemy, aby podrasować swój silnik. Dobrą praktyką jest rutynowe sprawdzanie wszystkiego, o czym mówiłem, aby uzyskać skok na słabe osiągi silnika. Typ silnika, intensywność pracy w pojazdach oraz istniejące ćwiczenia konserwacyjne mogą określić, jak często to robisz. Osoby z wyjątkowo starym lub zorientowanym na osiągi silnikiem mogą chcieć przejeżdżać przez maszynę w każdy weekend, podczas gdy ktoś z nowszym samochodem lub czymś, co nie widzi zbyt wielu nadużyć, może to zrobić przy każdej innej wymianie oleju. Być może nie będziesz musiał wymieniać wtyczek, cewek, a nawet czyścić rzeczy za każdym razem, ale chodzi o to, aby uważnie przyglądać się tym komponentom, aby nie ucierpiała wydajność i wydajność. 

Często zadawane pytania dotyczące tuningów

P. Jak często należy dostrajać silnik?

A. Częstotliwość wykonywania tuningu zależy od kilku zmiennych. Niektórzy sugerują przeprowadzanie tuningu co 20 000 do 30 000 mil, podczas gdy inni twierdzą, że najlepiej jest co 10 000 do 12 000 mil. Jeśli silnik jest napędzany stosunkowo lekko, prawdopodobnie można uniknąć dłuższych przerw między przeglądami. Jednak im ciężej prowadzisz pojazd, tym częściej możesz spodziewać się sprzątania. 

P. Ile kosztuje tuning silnika?

A. Ile wydasz, zależy od tego, czym należy się zająć i jakie części wymagają wymiany w Twoim pojeździe. W przypadku stosunkowo dobrze utrzymanego silnika może być konieczne dodanie kilku dodatkowych dolarów do kosztów regularnej wymiany oleju, aby pokryć środki czyszczące i świeży zestaw świec zapłonowych. Sprawy są nieco droższe w przypadku zaniedbanego lub intensywnie używanego silnika, który może wymagać tych komponentów wraz z nowymi cewkami, paskami, czujnikami i uszczelkami. 

P. Jak długo trwa dostrajanie?

A. Ile czasu zajmie Ci dostrojenie silnika, zależy od układu i tego, jak biegle sobie z nim pracujesz. Jeśli to twój pierwszy raz, spodziewaj się, że przeznaczysz kilka godzin na poznanie ukształtowania terenu. Im więcej to zrobisz, tym lepiej sobie z tym poradzisz, a czas potrzebny na ukończenie może łatwo skrócić się do mniej niż godziny — w zależności od zastosowania. 

P. Co muszę kupić na tuning? 

A. Niespodzianka, znowu odpowiedź brzmi „to zależy”. Regulacje silnika różnią się w zależności od stanu silnika i rutyny. Jeśli przeprowadzasz tuning tylko co około 20 000 mil, możesz spodziewać się zakupu świec zapłonowych, wymiany oleju, środków do czyszczenia czujników i co najmniej paska serpentynowego. Oczywiście im częściej wykonujesz tuning, tym mniej możesz spodziewać się zakupu za każdym razem. 

Film o tuningu silnika

Nie, nie zostawiam cię wilkom, żeby załatwiły wszystkie szczegóły. Właściwie znalazłem film, który doskonale podsumowuje cały proces w odniesieniu do przeciętnego nowszego pojazdu. Pamiętaj, że jest to tylko ogólne podejście i powinieneś dokładnie zbadać, jakie kroki są niezbędne dla pojazdu, z którym pracujesz, aby jak najlepiej się przygotować. 

Dowiedz się, jak przeprowadzić prostą regulację, aby mieć pewność, że Twój samochód działa jak najlepiej, a co równie ważne, zachowuje efektywne zużycie paliwa. Przeprowadzenie przeglądu samochodu jest prostsze, niż mogłoby się wydawać. Wystarczy kilka kroków i kilka minut, aby utrzymać świece zapłonowe, przewody zapłonowe, czujniki O2, filtry powietrza i kabinowe filtry powietrza w optymalnym stanie technicznym.

Dodaj komentarz

Previous post Medycy wojskowi i mechanicy mogą wkrótce uzyskać dostęp do wirtualnego help desku za pośrednictwem AMIGOS
Next post Tesla zamyka burzliwy rok masowym odwołań