Na wizerunek marki składają się wszystkie skojarzenia, które klienci mają z daną firmą – jej produktami lub usługami. Wizerunek marki, to nie tylko to co klienci widzą na plakatach, reklamach czy słyszą w sloganach, to także emocje i doświadczenia jakie posiadają z daną marką. Każda firma jest inna. W zależności od sektora ma inne potrzeby marketingowe i wizerunkowe, a co za tym idzie wymaga indywidualnego podejścia i unikatowych rozwiązań. Z praktycznego punktu widzenia, warto przyjrzeć się spostrzeżeniom specjalistów z agencji PR, jak oni podchodzą do kreowania wizerunku swoich klientów.

Wizerunek marki – oczekiwania a rzeczywistość

Wizerunek marki (https://commplace.pl/blog/kreowanie-wizerunku-marki-dlaczego-jest-kluczowe/) jest kluczowym elementem strategii biznesowej. Dobry odbiór firmy przyciąga inwestorów, konsumentów i pracowników. Rynek konsumentów jest dzisiaj dość wymagający ze względu na rosnącą liczbę konkurentów, którzy oferują co raz to nowsze i bardziej ekologiczne rozwiązania. Należy pamiętać, że wizerunek marki to subiektywne spojrzenie na organizację przez każdego odbiorcę komunikatów z osobna. Niestety w świadomości wielu przedsiębiorców leży przekonanie, że wizerunek marki to strona internetowa, fanpage na Facebooku i od czasu do czasu pojawiająca się gdzieś reklama. Otoczenie odbiorców oczekuje jednak elementu zaskoczenia i wyjścia poza schemat marketingu. Na wizerunek marki wpływ ma jakość produktów i usług, jakość obsługi klienta, innowacje czy społeczna odpowiedzialność firmy.

Co ma znaczenie przy pozytywnym budowaniu marki?

Żadna firma nie zbudowała mocnego wizerunku w krótkim czasie. Każda agencja PR przyzna, że jest to proces wieloetapowy i długofalowy, wymagający wysiłku, cierpliwości i zaangażowania wielu ludzi, w tym z agencji PR, która przygotuje strategię i wdroży nowe pomysły. Podczas pracy nad pozytywnym wizerunkiem marki nie może być mowy o działaniach przypadkowych czy chaotycznych. Silnym orężem w ręku marketingowców jest świadomość tego co oddziałuje na odbiorców i umiejętne przekazanie za pośrednictwem konkretnej marki. Pamiętać należy, że marka to emocje, które wywołuje w klientach, historie, które są im opowiadane, doświadczenia jakich doznają i obietnice, które dotrzymujesz prezentując markę. W tym obszarze muszą być także silnie włączone działania PR, dzięki którym marka staje się obecna w świadomości konsumentów, w sposób atrakcyjny i wiarygodny. https://commplace.pl/blog/employer-branding-a-marketing-rekrutacyjny/

W jakich kanałach kreujemy wizerunek naszej marki?

Kiedy mamy opracowaną strategię wizerunkową, marketingową, PR, którą przygotuje nam na przykład zespół specjalistów z agencji brandingowej, musimy z komunikatami o naszej marce wyjść do świata zewnętrznego. Na pierwszy plan dzisiaj wysuwają się media społecznościowe, gdzie znajduje się większa część odbiorów naszych produktów czy usług. Spójne przekazy, informowanie o sobie i funkcjonowaniu firmy od wewnątrz są tymi elementami, które przyciągają uwagę.  Do dyspozycji mamy także internet – strona internetowa, wizytówki w Google. Pamiętać należy, że siłą wizerunkową są pracownicy i stopień zadowolenia z wykonywanej pracy. Uwzględnić należy także sposoby radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych – to bardzo mocno wpływa na wizerunek marki oraz sposób komunikacji z otoczeniem. Jak widać kreowanie wizerunku firmy jest zadaniem wieloaspektowym i wymagającym znajomości wielu narzędzi, kreatywności i biegłości w zadaniu. Zastanów się, czy Twoja firma podoła sama czy lepiej wesprzeć się doświadczeniem specjalistów z agencji PR, by skupić się lepiej na innych aspektach biznesowych.

Dodaj komentarz

Previous post Co na wiosenne zakupy przygotował Butik Milano?
Next post Suplementy na Zdrowe Serce – Jakie Składniki Są Najważniejsze?