Podpisanie do końca roku listów intencyjnych z nadawcami i operatorami oraz oficjalne rozpoczęcie funkcjonowania w 2023 roku – to kamienie milowe DAI (ang. Dynamic Ad Insertion), innowacyjnej platformy aukcyjnej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Jej praca polegać będzie na sprzedaży dopasowanych reklam telewizyjnych w czasie rzeczywistym. Za sprawą takiego systemu kampanie reklamowe docierać będą wyłącznie do odbiorców spełniających kryteria tzw. segmentacji, co oznacza, że różni odbiorcy widzą dopasowane do swojego segmentu reklamy, emitowane przez tego samego nadawcę telewizyjnego w tym samym czasie. Kluczowa będzie segmentacja geograficzna (w ramach województwa lub powiatu).
„Nasz projekt jest jednym z pionierskich rozwiązań na świecie. Korzystając z bogatego doświadczenia warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych to czas reklamowy, obok np. energii czy towarów, stanie się przedmiotem – spełniającego najwyższe standardy i regulowanego jasnymi przepisami – handlu” – tłumaczy Marcin Grabowski, pełnomocnik Zarządu GPW ds. budowy platformy DAI.
Projekt jest współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Źródło informacji: PAP MediaRoom